فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن چیست؟
فوم پلی اتیلن یک فوم پلاستیک مانند، سبک اما بادوام است که برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. ماندگاری بالایی دارد و در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم است و برای کاهش ارتعاشات عالی است. این ویژگی‌ها این فوم را برای بسته بندی، جذب ضربه و موارد دیگر مناسب می‌کند.ر فوم پلی اتیلن ساختار پیوندی مستقیمی دارد و با روش اکستروژن با مواد شیمیایی تولید می‌شود. در حالت کلی و خلاصه فوم ماده‌ای است که بخش قابل توجهی از آن را نفت تشکیل می‌دهد و یک عایق فوق العاده در برابر گرما و سر و صدا است. معمولاً این فوم‌ها ضخامتی مابین یک تا 30 میل دارند. عرض معمول آن‌ها نیز 100 سانتیمتر است و طول هر رول را می‌توان بنابر نیاز بین 50 تا 100 متر تهیه کرد.

فرآورده‌های فوم پلی اتیلن دارای یک فوم سلول بسته است، به این معنی که ساختار آن از میلیون‌ها حباب کوچک ساخته شده که بسیار محکم در کنار هم قرار گرفته‌اند و باعث ایجاد مقاومت در برابر آب می‌شود. علاوه بر این از استحکام و مقاومتی که در فوم‌های سلول بسته وجود دارد در در فوم‌های سلول باز وجود ندارد. همچنین در برابر حلال‌ها و فرآورده‌های نفتی مقاوم است؛ ضد میکروبی بوده و از رشد کپک و باکتری جلوگیری می‌کند. پلی اتیلن که ماده‌ای انعطاف‌پذیر است پس از فشرده سازی دوباره به شکل خود در می‌آید، در حالیکه هنوز به اندازه کافی بازدهی دارد. این ویژگی‌ها، همراه با قابلیت انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های سفارشی سازی آن است که آن را در بسیاری از کاربردها مفید عمل می‌کند.
پلی اتیلن (PE)، رزین مصنوعی سبک و همه کاره ساخته شده از پلیمریزاسیون اتیلن است. پلی اتیلن عضوی از خانواده مهم رزین‌های پلی الفین می‌باشد. این پلاستیک پرکاربردترین پلاستیک در جهان است که به محصولی از بسته بندی مواد غذایی شفاف و کیسه‌های خرید گرفته تا بطری‌های مواد شوینده و مخازن سوخت خودرو تبدیل می‌شود. همچنین می‌تواند به صورت الیاف مصنوعی شکاف خورده یا چرخانده شود و یا برای ایجاد خواص الاستیک یک لاستیک اصلاح شود.

پلی اتیلن به طور معمول یک ماده کاملاً مبتنی بر پتروشیمی است. با این حال، در حال حاضر فوم پلی اتیلن مبتنی بر محیط زیست بیشتر ارائه می‌شود که فقط از 50٪ مواد پتروشیمی ساخته شده است. 50٪ دیگر مواد فوم پلی اتیلن مبتنی بر محیط زیست از منابع تجدید پذیر حاصل می‌شود (با 30٪ مواد کربن کاملاً بیولوژیک).

فوم ورق پلی اتیلن

این عایق جهت حفظ انرژی حرارتی و برودتی و تامین استحکام در مقابل رطوبت و نفوذ آب و عایق سازی الکتریکی در ضخامت (35 – 1) میلیمتر و عرض (100 – 220) سانتیمتر و رنگ‌های متنوع تولید می‌گردد که امکان لمینیت انواع فیلم چاپ شده و ورق متالایز و آلومینیوم بر روی پلی‌فوم میسر می‌باشد.

فوم ورق پلی اتیلن

مصارف :

ساختمان: جهت عایق‌بندی بین دیوارها و کف بین طبقات و زیر پارکت و همچنین زیر سقف سوله‌ها بکار می‌رود.
تاسیسات: جهت عایقکاری لوله‌ها وکانال‌های انتقال هوا و مخازن.
کشاورزی: جهت بستر کانال‌های انتقال آب و استخر ها و همچنین پوشش گلخانه‌ها جهت ایجاد رطوبت.

فوم تشک

فوم تشک بصورت شیت در ضخامت‌های مختلف تا (mm 150) و در عرض های10 – 200 ) ) سانتیمتر تولید می‌گردد.

فوم تشک

مصارف :

صنایع تشک‌های خوش‌خواب ، طبی و بیمارستانی که کاملاً استاندارد می‌باشد.
صنایع اداری و مبلمان
کف سالن‌های ورزشی

فوم لوله

عایقهای لوله از سایز۱۶  تا mm ۴۰ در رنگ‌های مختلف تولید می‌گردد. عایق لوله پلی فوم بدلیل داشتن ضریب انتقال حرارت پایین جهت عایقکاری لوله به جای پشم شیشه استفاده می‌شود.

فوم لوله

مصارف :

عایقکاری لوله های آب سرد و گرم، گاز و سایر تاسیسات و مخازن
جلوگیری از اتلاف انرژی، یخ‌زدگی و زنگ‌زدگی در لوله
صنایع خودروسازی

ایر بابول :  ایربابول ساده و ایر بابول متالایز

ایربابول

میله پلی اتیلن:

در رنگ ها و ضخامت های متنوع

ضربه گیر :

جهت حمل و نقل و بسته بندی

ضربه گیر

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه کیهان فوم از آخرین اخبار و محصولات مطلع خواهید شد.

به اشتراک گذاری محتوا با دوستان

Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *